tirsdag 12. februar 2013

Dagens trend 2013: De fire nye store



Det spås at vi kommer til å se fire stilarter på interiørfronten fremover i 2013:

Land art 


Art utopia

Flow




Charter chic





I dag er det charter chic som er i fokus, med de andre trendene som etterfølgende i de kommende innleggene. Chabby chic og slitne farger skal byttes ut. Nye, spreke farger tar plass som en erstatning. Og takk for det, nå har jeg fått tak i et designbord i teak fra Rastad og Relling, og ser jeg at sekstitallet er på veg inn igjen og jeg DIGGER DET!

Printen med farger og blomster kommer tilbake. Geometrien og optimismen gjør sitt inntog.

Stikkord for trenden er: stramme enkle former, geometriske mønstre, striper, ruter, store fargeflater og mørke tresorter som teak og mahogni. Lamper (som jeg har lagt min elsk til) og diverse tekstiler med print er også viktige elementer.

Det skal være optimisme, humør og farger!


Charter mønsterkopp Foto: Kari Byklum




Det var alt for ikveld. Reiser til Kristiansand i morgen for noen dager, men resten av kvartetten for 2013 kommer.

På gjennsyn!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar